Hoe u een plan maakt voor uw e-mailmarketingstrategie

2020-07-27
hoe_u_een_plan_maakt_voor_uw_emailmarketingstrategie

Het creëren van een strategie voor uw e-mailmarketinginspanningen helpt u en uw team gefocust, gemotiveerd en verantwoordelijk te blijven. Dit betekent dat u zich nooit hoeft af te vragen wat en wanneer er uit moet gaan op het gebied van e-mailmarketing.

Als u net begint met e-mailmarketing en u een beetje hulp nodig heeft om aan uw campagnes te beginnen en u overweegt meer in uw strategie te investeren, zijn wij er om u te helpen uw inspanningen te financieren met een zakelijke lening die net zo snel beweegt als uw bedrijf.

 

1. Wat zijn de belangrijkste data voor uw bedrijf?

Neem een paar minuten de tijd om met uw team te brainstormen en noteer de belangrijke data voor uw bedrijf. Op deze manier heb je een duidelijk beeld van wat komen gaat. Ster door jezelf af te vragen: 

  • Heeft u een jaarlijkse zomerverkoop? 
  • Zijn er speciale evenementen om uw bedrijf bij uw publiek te promoten? 
  • In welke periode hebben uw klanten uw producten / diensten het meest nodig? 

 

2. Merk je hiaten op die moeten worden opgevuld?

Als je merkt dat je maanden hebt zonder veel te doen, kijk dan of er vakanties zijn die goed bij je bedrijf passen. Zelfs als de vakantie niet rechtstreeks verband houdt met uw bedrijf, kunt u effectieve manieren vinden om de inhoud aan uw bedrijf te koppelen en deze te gebruiken in een e-mailcampagne. 

Door van tevoren onderzoek te doen naar wat en wanneer u met uw potentiële klanten, loyale volgers en abonnees moet communiceren, vergroot u uw kansen om het te laten gebeuren en vergroot u uw kansen om uw klanten te bereiken wanneer ze het meest waarschijnlijk zijn om bij u kopen. 

Planning is essentieel voor het bereiken van uw e-mailmarketingdoelen: het verhogen van inkomsten, het aantrekken van meer klanten en het bevorderen van sterkere relaties met uw loyale abonnees. 

 

3. Welk type inhoud te gebruiken?

Omdat u weet wanneer u contact moet opnemen met uw klanten, moet u nu beslissen welk type inhoud de gelegenheid vereist, hetzij verkoopgericht of een informatieve e-mail.

Wanneer u verkoop-e-mails gebruikt, moet u altijd tijdgevoelige informatie bevatten en uw publiek aanmoedigen om een specifieke actie te ondernemen, zoals het kopen van een item met korting, zich inschrijven voor een nieuwe klasse of het kopen van kaartjes voor een aanstaande show. U kunt ook een korte drip-campagne sturen, een korte driedelige e-mailcampagne-serie om het woord te verspreiden, met als thema:

  1. Aankondiging (van het evenement / gewenste actie, 2 weken ervoor) 
  2. Herinnering (om een evenement / doe-actie bij te wonen, 1 week van tevoren) 
  3. Last Chance (om deel te nemen aan het evenement / doe actie, 1-2 dagen van tevoren) 

Informatieve e-mails daarentegen zijn minder verkoopgericht en actueel, en meer gericht op het opbouwen van relaties en het verstrekken van waardevolle informatie aan uw klanten. 

Hoewel e-mailcampagnes over de verkoop over het algemeen een hogere klikfrequentie opleveren, kunt u met informatieve e-mails zien welke interesses uw e-mailabonnees hebben, zodat u deze later kunt segmenteren. U kunt later meer gerichte berichten volgen die u helpen uw relatie met deze doelgroepen te onderhouden.

 

Alles bij elkaar

Aan de slag gaan met de e-mailmarketingstrategie van uw bedrijf lijkt in eerste instantie een uitdaging, maar door de bovenstaande stappen te volgen, heeft u een effectief en eenvoudig te volgen e-mailcampagneplan. Dit betekent dat u veel dichter bij het bereiken van uw doelen van het verhogen van de omzet, het aantrekken van nieuwe klanten en het versterken van de relaties met uw bestaande publiek zult zijn!  

Planning is niet genoeg; moet u al deze plannen uitvoeren. We zijn er om u te helpen uw marketinginspanningen te financieren met onze zakelijke lening waarmee u uw zakelijke inspanningen kunt uitbreiden.