Best practices voor kleine bedrijven voor e-mailmarketing

2020-07-20
best_practices_voor_kleine_bedrijven_voor_emailmarketing

Wanneer u e-mailmarketing toevoegt aan uw maakmix, bedenk dan dat het erom gaat uw klanten plezierige en waardevolle ervaringen te bieden die hen betrokken houden bij uw merk en producten.

We hebben enkele van de beste e-mailmarketingtips verzameld om u te helpen uw e-mailmarketingprestaties te verbeteren.

 

Maak een plan voor uw e-mailmarketingstrategie

Als u een plan heeft voor uw e-mailmarketingstrategie, kunt u gefocust, gemotiveerd en verantwoordelijk blijven. Dit betekent dat u weet wat en wanneer u uw volgende e-mailcampagne gaat verzenden. Als u hulp nodig heeft bij het maken van uw eerste e-mailmarketingplan, bekijk dan onze tips voor het maken van een plan voor de e-mailmarketingstrategie van uw bedrijf

 

Bepaal de timing

E-mailmarketing kan uw verkoop een boost geven en heeft doorgaans een hoog investeringsrendement. De meest succesvolle campagnes houden rekening met de timing van de verzending voor het verkrijgen van de beste resultaten. Onderzoek wanneer uw klanten waarschijnlijk zullen klikken of een aankoop doen op basis van uw bestaande gegevens of op basis van ervaring van vergelijkbare bedrijven (er zijn veel casestudy's online, dus wees niet bang om ze door te nemen).

De meeste marketeers weten dat de meest succesvolle tijden om een e-mailcampagne te verzenden tussen 06.00 uur en 20.00 uur zijn. op weekdagen tot middernacht. Bedenk dat u uw beste klanten wilt targeten op een moment dat de concurrentie om hun inbox laag is en wanneer ze waarschijnlijk online zijn om uw e-mail te lezen. Het testen van een andere tijd kan betere resultaten opleveren. Schieten om 9.00 uur of 19.00 uur kan helpen om de volledige aandacht van uw klant te trekken.

 

Houd het kort

U heeft het druk, dus waarschijnlijk hebben uw klanten het ook druk. Uw e-mail zal concurreren met hun andere berichten en activiteiten, dus het is belangrijk om e-mails te maken die hun aandacht trekken.

Door goed te schrijven, meer te leren zeggen met minder, vallen uw e-mails op. Onthoud dat het eerste wat ze zullen zien de onderwerpregel van de e-mail is en alleen als dat interesse wekt, zullen ze het bericht openen en hopelijk op de link klikken die je wilt. Om uw geschreven inhoud aan te vullen, gebruikt u afbeeldingen die uw boodschap kunnen versterken en de aandacht van uw lezer kunnen trekken.

 

Optimaliseer voor mobiel

Tegenwoordig brengen we de meeste tijd door op onze mobiele apparaten. Dit geldt ook voor het controleren van onze e-mails, en in feite worden de meeste e-mails gelezen op telefoons en tablets. Dit betekent dat u ervoor wilt zorgen dat uw e-mails worden getest op alle grote mobiele apparaten. Tegenwoordig kunt u met de meeste services voor e-mailmarketingsoftware hun mobiele emulators gebruiken om te zien hoe de e-mails er op verschillende apparaten uitzien. Gebruik ze om uw e-mails te controleren en zorg ervoor dat ze er op elke mobiele telefoon of tablet uitzien zoals u dat wilt. 

 

Aanpassen

Wanneer u e-mailmarketingsoftware gebruikt, kunt u de naam van de klant of andere relevante informatie over hen opnemen om e-mail te personaliseren en heeft u op deze manier een grotere kans om hun aandacht te trekken.

Deze personalisatie van berichten helpt uw ontvangers het gevoel te geven dat ze een e-mail ontvangen van een echt persoon, in plaats van een massale e-mailcampagne of geautomatiseerd bericht. Laat uw onderwerpregels opvallen.

We hebben dit eerder genoemd, maar het is erg belangrijk, dus laten we het nog een keer zeggen. Onderwerpregel is een van de belangrijkste aspecten bij het maken van uw e-mailmarketingkopie. U concurreert met andere bedrijven om de aandacht van uw lezer te trekken, dus zorg ervoor dat uw onderwerpregel pittig en relevant is. 

Bovendien communiceert een goede onderwerpregel per e-mail een overtuigende, zelfs urgente, stelling. Heeft u een teaser? Een weggeefactie? Korting in de winkel? Neem het op in uw onderwerpregel om de ontvanger aan te moedigen het bericht te openen. 

 

Test, test en test

Verschillende e-mailinbox-software geeft uw e-mail anders weer. Om ervoor te zorgen dat uw e-mails eruitzien zoals u ze bedoeld heeft, moet u uw campagnecontent testen voordat u deze verzendt. Gebruik emulators van uw e-mailmarketingprovider, stuur de e-mail naar uw eigen inbox en misschien een paar andere mensen die een andere e-mailclient gebruiken. U zult een enorm verschil merken tussen bijvoorbeeld Google Inbox en Outlook, maar door te testen kunt u instellingen aanpassen en uw e-mail mooi maken in elke mailbox. Houd er ook rekening mee dat een groot deel van uw klantenbestand mogelijk een specifieke e-mailclient gebruikt, dus zorg er altijd voor dat uw e-mail er daar het beste uitziet. 

 

Spam niet

De meest voorkomende voorbeelden van spamming zijn het kopen van marketing-e-maillijsten of het aanmelden van mensen zonder dat ze zich hiervoor eerst expliciet hebben aangemeld. Doe dit niet. Als je denkt dat je hiermee wegkomt, doe je dat niet en zal je waarschijnlijk meer schade aanrichten dan goed.

Gekochte lijsten gaan gepaard met extreem hoge uitschrijf- en spamtarieven. Als u er te veel van krijgt, kunt u worden uitgesloten van uw e-mailmarketingprovider. Bovendien kan uw domein worden gemarkeerd als SPAM en dit heeft een zeer negatieve invloed op de afleverbaarheid van al uw e-mails - niet alleen de marketing.

 

Maak het gemakkelijk om in te schrijven

Dit gaat hand in hand met de vorige praktijk, u wilt het mensen zo gemakkelijk en aantrekkelijk mogelijk maken om zich op uw e-mail te abonneren om spamklachten te voorkomen. Maak het mensen tegelijkertijd niet moeilijk om zich af te melden. Als ze niet langer geïnteresseerd zijn in uw product of diensten, laat ze dan gaan. Als u het afmeldingsproces moeilijk of onmogelijk maakt, zal dit alleen uw bedrijf schaden. 

Als u ervoor zorgt dat uw e-mailcampagne de meeste van de bovenstaande praktische tips aanvinkt, garandeert u dat u de beste e-mailmarketingcampagnes levert aan uw publiek. Maar als u net begint te werken met e-mailmarketing en u professionele hulp nodig heeft om aan de slag te gaan, wij zijn er om u te helpen uw inspanningen te financieren met een zakelijke lening die net zo snel gaat als uw bedrijf.