Waar u aan moet denken bij het maken van inhoud

2020-09-22
waar_u_aan_moet_denken_bij_het_maken_van_nhoud

Inhoudmarketing kan bedrijven helpen een nieuw publiek te bereiken, een trouwe aanhang op te bouwen, hun zichtbaarheid te vergroten en hun product- en merkwaarde te vergroten. Als inhoud marketing nieuw voor je is en onze 'Wat is inhoudmarketing? Een overzicht ”, raden we u ten zeerste aan deze eerst te lezen.

Inhoudmarketing kan bedrijven helpen een nieuw publiek te bereiken, een trouwe aanhang op te bouwen, hun zichtbaarheid te vergroten en hun product- en merkwaarde te vergroten. Als inhoud marketing nieuw voor je is en onze 'Wat is inhoudmarketing? Een overzicht ”, raden we u ten zeerste aan deze eerst te lezen. 

Relevante en boeiende inhoud is de voorwaarde voor elke succesvolle contentmarketingstrategie. Maar uiteindelijk moet contentmarketing ons ook helpen om onze zakelijke doelen te bereiken. Terwijl we onze inhoudmarketingstrategie ontwikkelen, zullen we de behoeften van het publiek dat we proberen aan te trekken, overbruggen en afstemmen op de doelstellingen van ons bedrijf. 

Een contentmarketingstrategie moet eenvoudig gezegd, drie vragen beantwoorden:

  • Wie?
  • Waarom?
  • Hoe? 

De structuur waarin we deze vragen beantwoorden, doet er niet echt toe. Het belangrijkste is dat we weten wat voor soort inhoud we gaan maken nadat we die drie vragen hebben beantwoord. Laten we beginnen met de Wie. 

 

Wie is ons publiek?

Inhoudmarketing is alleen succesvol als het publiek dat we proberen aan te trekken het interessant vindt. Wat maakt inhoud interessant? Over het algemeen is interessante inhoud iets dat relevant is en ons publiek boeit.

Zodra we dingen als leeftijd en beroep kennen, kunnen we meer specifiek worden en nadenken over hun interesses. Stel dat we ons publiek hebben gedefinieerd als een 42-jarige man, getrouwd en twee kinderen heeft, in een kleine stad woont en een kleine autoreparatiewerkplaats heeft. Laten we hem John noemen. Waar zou zo iemand in geïnteresseerd kunnen zijn? Het runnen van een klein bedrijf en het vinden van leveranciers voor reparatieonderdelen is eenvoudig genoeg. Maar hoe verschilt het leven in een kleine stad van het leven in een grote stad? Wat doen mensen op hun leeftijd? Hoe is het om getrouwd te zijn en kinderen te krijgen? Op basis van hun leeftijd kunnen we er ook van uitgaan dat de kinderen geen kinderen meer zijn. 

Terwijl we dit doen, moeten we een lijst maken van alle mogelijke interesses die we bedenken. We zullen ze later gebruiken. 

Als je wat meer wilt weten over het definiëren van je doelgroep, bekijk dan onze post "Wat is een ‘’buyer persona’’ - en waarom is het belangrijk" voor een meer gedetailleerd overzicht. 

 

Waarom maken we inhoud en waarom moet ons publiek erom geven?

Zoals eerder vermeld, moet inhoudmarketing worden gebruikt om specifieke bedrijfsdoelen te bereiken. Het doel van elk bedrijf is om winst te maken, maar helaas helpt het ons niet om een inhoudmarketingstrategie te definiëren. In plaats daarvan moeten we het winstdoel opsplitsen in kleinere en beter uitvoerbare delen. Die onderdelen zijn aandacht, overweging, aankoop. Dit is de meest populaire manier om de reis te definiëren die klanten afleggen wanneer ze iets kopen. Door over elke stap na te denken, kunnen we beginnen onze bedrijfsdoelen af te stemmen op de behoeften van ons publiek. Hier is hoe:

 

Aandacht

Ons doel hier is om de naamsbekendheid te vergroten of meer mensen onze website te laten bezoeken. In dit stadium zijn mensen niet geïnteresseerd in ons of onze producten, wat betekent dat we over iets anders moeten praten. Dit is waar de lijst met interesses van onze doelgroep van pas zal komen. We moeten iets op die lijst vinden waarover we kunnen praten en later betrekking kunnen hebben op ons bedrijf. We verkopen bijvoorbeeld autofilters en we willen dat mensen zoals John (het publiek dat we eerder hebben gedefinieerd) over ons weten en uiteindelijk bij ons kopen. John is misschien niet op zoek naar een nieuw merk voor autofilters, maar we denken dat hij misschien geïnteresseerd is in video's van andere mensen die auto's herstellen of repareren. De vraag is nu: hoe we dit soort inhoud kunnen maken of deel kunnen uitmaken van de inhoud van iemand anders. 

 

Overweging

Ons doel hier is om het autofiltermerk te zijn dat John verkiest boven al onze andere concurrenten. Getuigenissen, recensies, eenvoudige installatiehandleidingen, geweldige ondersteuning en alles wat we kunnen bedenken dat ons zou kunnen onderscheiden van al het andere dat er is, is wat we moeten maken.

 

Aankoop

Hoe ondersteunen we kleine autowinkels en hun eigenaren? Hebben we een geweldig betalingsplan? Wat is onze doorlooptijd? We kunnen inhoud maken die over deze en soortgelijke dingen praat.

 

Hoe gaan we content maken en hoe vaak?

Verreweg het meest over het hoofd gezien aspect bij het ontwikkelen van een contentmarketingstrategie is nadenken over ons bedrijf en onze sterke punten. Het maken van inhoud is hard werken, en als we een taak op zich nemen waarvoor we de kennis of ervaring niet hebben, gaan we meestal op een heel moeilijk pad.

We moeten nadenken over onze sterke punten als bedrijf en als individuen die de inhoud zullen maken. Zijn we goed in schrijven? Zijn we comfortabel met video? Misschien zijn we goede openbare sprekers en kunnen we een live-evenement houden of een podcast opnemen? We moeten nadenken over waar we goed in zijn en op basis daarvan de indeling bepalen.

Onze capaciteiten zullen ook onze productiefrequentie van inhoud bepalen. Het is misschien redelijk om van een schrijver te verwachten dat hij 5 blogposts per week maakt, maar het is misschien niet zo gemakkelijk voor iemand die het nog nooit eerder heeft gedaan.

 

Alles bij elkaar

Als we het antwoord weten op wie?, Waarom? En hoe?, kunnen we gaan zoeken naar plaatsen die elkaar overlappen. Is het het schrijven van blogposts? Is het video's maken en deze op YouTube plaatsen? Er is geen goed of fout antwoord. Elk publiek en elk bedrijf is uniek, en dat geldt ook voor onze contentmarketingstrategie.